söndag 15 november 2015

En riktigt svettig Juppe!

Cowboyhästen Juppe värmer upp inför promenad med lite hö-yoga. Han puttar höet en bra bit bort och så står han och tääääänjer mot högen. Kanske är skönt.

Inget sällskap i dag heller, trots en solig lördagsförmiddag. Tråkmånsar hela bunten i hela stallet.

Vi tog skogstraktorstigen i dag igen, i dag blev turen minst sju kilometer eftersom jag glömde hjälmen i stallet . . .

Jag varvade mellan att sitta upp och att hoppa av och gå. Efter en uppsittning hörde Juppe ett hungrigt troll och gjorde sin juppeskuttskuttskutt framåt. Det tar alltid stopp efter tre kaninhopp. Det var ju bra att bli påmind om det.

Juppe hade lite svårt att slappna av med mig på ryggen, men det gick. Och han fick gå i form fläckvis.

När jag hoppade av för att gå sista kilometrarna med Juppe var han riktigt peppad. Han joggade på stället och skulle säkert ha gjort en kullerbytta om jag bad honom för att få en godis och för att få beta av det sista gräset.

Klart han fick beta.

Juppe såg riktigt pömsig ut i hagen efteråt. Rejält svettig blev han också i höstvärmen. Vi tar en promenix i morrn med mig på backen helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar