söndag 22 november 2015

Söndag in slow motion


Juppe åt ett berg av hö och blev borstad och borstad och borstad i solen utanför stallet.

Sedan skutt ut i hagen igen. Chefen i hagen tittar alltid uppmärksamt på mig och håller sig på avstånd (surkärring).

Nye Kormakur har blivit bra kompis med Juppe och hade väldans svårt att förstå att jag bara ville ha med mig en häst. Och jag gillar inte att ha ett gäng hästar för nära mig, det känns läbbigt. Jag vill ha dem en bra bit bort.

Till slut blev jag riktigt sur och baffade till Kormakur på nosen och backade undan honom. Juppe såg nervös ut.

Chefen tittade på. När jag var färdig gick han värdigt fram och chasade bort Kormakur. Bra så?

Bra så.

Vet inte vad det är med mig, men jag gillar lite truliga hästar. Jag har placerat Chefen i det facket. Gillar honom mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar