fredag 1 januari 2016

Hemmasnickrad teori

Nu börjar det sjunka in att Juppe svarade bra på dunderdos med korttidsverkande kortison.

Jag har en alldeles egen fint ihopsnickrad teori om vad det är som funkar med kortisonet och Juppe och lösdriften och onda bogen.

Tack vare kortisonet slipper Juppe ha ont, när han inte har ont rör han sig som när han var frisk. Inga dumheter med att kompensera eller låta något ben jobba extra eller så.

Om han nu bara gympar lite lagom i hagen så tror jag det kan bli bra för Juppe det här.


Borstade gossen och knackade ur is ur hovarna.
 Som en nyårspresent hade jag med mig ett fint rött Ingrid Marie-äpple.
När jag var liten delade alltid familjen på ett äpple och så önskade sig alla något för det nya året.
Jag tog ett bett av äpplet och hann precis tänka fr . . . så hade Juppe svalt resten av äpplet helt tror jag.


 Manlig samvaro.




 Någon som inte fick vara med var den här grabben.
Han var oerhört nyfiken på mig och ville fram. Icke! sa Juppe och backade bort honom.


Annars tycker jag faktiskt att valackflocken mest ser ut som ett gäng gubbar som har stuckit händerna i fickorna och står och pratar om ditten och datten.

Gudskelov väldigt lite action, i alla fall när jag tittar på. Skönt att slippa se grabblek, det skulle jag bli nervös av. Det märks på hela Juppe att han känner sig pigg och glad, jag tycker han kan vara lite lagom pigg ett tag tills bogen håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar